Der er en lind strøm bliver skrevet og lært om lederskab disse dage. Der er tips om ledelse, kurser om lederskab, bøger, retræter og efteruddannelse – alle fokuseret på lederskab. Mens alt dette materiale er nyttige og kan helt sikkert forbedre ens ledelse viden, undgår for det meste det spørger og besvarer to spørgsmål:
Hvorfor bedre ledelse gør en forskel? , og
Hvordan bedre lederskab opnår disse forskelle?
Vi ved alle, vi er “meningen” for at arbejde for at blive bedre ledere, men hvorfor betyder det noget, hvilken effekt det har, og hvordan dette alt arbejde?
Når jeg spørger “Hvorfor” spørgsmål, er de svar, der kommer til at tænke på de fleste mennesker noget som “bedre lederskab skaber større produktivitet, højere indtjening, lavere omsætning, større arbejdsglæde, mere loyalitet… du får billedet. Men disse svar bringer os til det egentlige spørgsmål, som er, “hvordan er bedre ledelse skabe disse ting? Hvordan gør at blive en bedre leder føre til større produktivitet, højere indtjening, lavere omsætning, større arbejdsglæde, mere loyalitet? ” Det er svarene på disse to spørgsmål, som ophøje os fra blot at lære og forstå bedre lederskab principper til at forfølge en fremgangsmåde som forvandler os og vores lederskab evner til noget der virkelig gør en forskel.
Jeg foreslår ofte, at mine klienter bruger deres egne erfaringer som deres bedste eksempel. Spørg dig selv, når i løbet af din karriere, du følte mest tilfredse, mest produktive, stolteste, mest fokuseret, og mest engagerede. Når vi tænke tilbage på gange, de fleste af os ville erkende, at vi følte ligesom vi gjorde fordi vores “leder” havde lavet en god beslutning, eller at de havde gået gennem “lederuddannelse” (at udtrykket er i anførselstegn fordi ledere skal udvikles ikke uddannet.), eller at deres ledere var effektiv, opfyldt deres mål eller haft succes i fortiden. Nej, typisk vi følte den måde vi gjorde (tilfredse produktive, stolt, målrettet og engageret) på grund af hvad vi gjorde, hvad vi opnået. Det hele kommer tilbage til os, og hvordan vi følte. Det er generelt ikke om noget ydre – det kommer ned til vores følelser. Nøglen til ekstraordinære lederskab, derfor, ligger inden for vores evne til at relatere effektivt med mennesker og deres følelser.
Forestil dig hvis alle på arbejdspladsen følte tilfreds, produktiv, stolt, fokuserede og engagerede! Hvad ville konsekvenserne være? Konsekvenserne ville være, at alle ville skabe større produktivitet, højere indtjening, lavere omsætning, større arbejdsglæde og mere loyalitet! Nøgle derefter, til bedre ydeevne, er at hjælpe folk føler sig mere tilfredse, produktiv, stolt, fokuseret og har begået. Bemærke fraværet af enhver teknisk eller intelligens spørgsmål? Bemærk, at vi har ikke har opdraget idéen om at “motivere” folk? Vi har ikke rørt på motiverende mennesker af den simple årsag… folk kan ikke være motiveret! Forsøger at motivere en person er analog til fysisk forsøger at få dem til at gøre noget de ikke ønsker at gøre. Du vil ikke lykkes. Hvad der virkelig virker er, når vi er selvmotiverende – når vi gør noget, fordi vi ønsker at. Når vi inspireret, nyder vi vores arbejde. Vi produktiv og stolte af vores indsats. Vi forbliver fokuserede og engagerede til opgaven ved hånden. Kort sagt, udrakte vi ud bedste indsats.
Ekstraordinære lederskab, derfor lederskab, der inspirerer folk til at give deres bedste indsats. Selv for en leder at være produktive og have god time management færdigheder er vigtige og nødvendige, er de ikke tilstrækkelige. At have god dømmekraft bliver stadig vigtigere jo højere i en organisation vi stige, men det er også utilstrækkelig til virkelig effektiv ledelse. Ekstraordinære lederskab handler om vedrører personer på sådan måde, at inspirere dem til at give deres bedste indsats – for sig selv, deres organisation, deres samfund, deres familie, og deres verden.
Hvordan opnås dette? Grundlaget for ekstraordinære lederskab – af inspirerende andre – omfatter dig områder – effektiv ledelse filosofier (for dig selv og din organisation), effektiv formål, Mission og værdier, og effektive mennesker færdigheder.
* EFFEKTIV LEDELSE FILOSOFIER
Fører af eksempel – om vi erkende det eller ej, vi altid statuere et eksempel. I vores ord (hvad vi sige eller ikke sige), vores handlinger (hvad vi gør eller ikke gør) og vores udtryk (hvad vi Vis eller Vis ikke). De ting, vi gør og siger under øjeblikke af “tilsyneladende ubetydelighed”, gøre indtryk på dem omkring os.
Tjener Leader filosofier – i vores lederskab workshops, jeg vil bede deltagerne som den vigtigste person er til et selskab. Svaret er, selvfølgelig, er kunden. Det spørgsmål, der følger næste er, “Hvem er den vigtigste person i virksomheden til at kunden?” De fleste mennesker får, at den person, der er vigtigst for kunden er det, de kommer i kontakt med – i “frontlinjen”. Det spørgsmål, der følger er den egentlige nøgle til en bedre forståelse af tjener lederskab. Dette spørgsmål er, “hvad, så er jobbet som manager af de frontline mennesker?” Ledere af de frontline folk opgave er at gøre deres job som let og så effektiv som muligt, så kunden har den bedste mulige oplevelse! Vedtages dette lederskab filosofi i hele organisationen, ender det med et organisationsdiagram, der ligner en omvendt pyramide. Det er en organisation, der anerkender betydningen af frontlinjen og afspejler filosofi af service i hele.
* EFFEKTIV FORMÅL, MISSION OG VÆRDIER
En organisation, der inspirerer den bedste indsats i dets befolkning vil tiltrække slags medarbejdere det ønsker og behov, og vil beholde dem. Det har et formål, en Mission og et sæt af værdier, som den lever af, det kommunikerer effektivt dem, og det måler dens handlinger og beslutninger mod dem.
Formålet er at “hvorfor” af ligningen. Det definerer, hvorfor vi gør, hvad vi gør. Hver beslutning og politik bør tage selskabet tættere til at opnå sin “hvorfor”. Når en virksomhed har et klart defineret formål det begynder at fungere som en magnet, tiltrækker slags mennesker, der vil yderligere formål; mennesker, der er ligesindede. Ikke blot vil have et formål tiltrække de rigtige mennesker, men det vil også handle for at bevare dem.
Mission er “Hvad” af ligningen. Det definerer, hvad virksomheden vil gøre for at opnå sit formål. En mission kan være forholdsvis smalle eller være lidt bred. Men en, der er for snæver uretmæssigt kan begrænse en organisation fra overvejer muligheder, der ellers ville være en fremragende pasform og en, der er for bred giver ingen vejledning på alle.
Værdier er den “hvordan” af ligningen. Værdier definerer, hvordan missionen vil blive gennemført i et forsøg på at opnå formålet. De definerer “spillets regler”. Nogle af dem vil komme til at tænke ganske let, ting som ærlighed, høflighed, venlighed og etik. Men nogle andre vigtige værdier vil kun overfladen, når brainstorming finder sted – når forskellige perspektiver og stemmer bliver hørt.
* EFFEKTIV FOLK FÆRDIGHEDER
Jeg vil ofte bede klienter eller workshop deltagere om træk af de bedste chef, de nogensinde havde og træk af den værste boss. Uundgåeligt, jeg får svar som: (bedste) overholdt mine ideer, arbejdet på at udvikle mig, udfordret mig, lyttede, bemyndiget mig og lad mig gøre min egen fejl,… og (værste) mikro-styret, var alt for krævende, dårlig kommunikator, mistroisk… Det er interessante, at i intet tilfælde var de tekniske færdigheder eller intelligens af en chef enten rost eller fordømt. Alle de bemærkelsesværdige træk, både gode og dårlige, havde at gøre med mennesker færdigheder. Målet om effektiv folk færdigheder er gode Relationship Management. Relationship Management omfatter evnen til at udvikle andre, inspirere andre, påvirke andre, løse konflikter og opbygge teamwork og samarbejde.
KONKLUSION
Essensen af ekstraordinære ledelse er evnen til at inspirere den bedste indsats i andre. Når mennesker vælger at give deres bedste indsats, tilfredshed stigninger, stolthed udvikler, innovation er født, produktivitet forbedrer, stabilitet er fremherskende og rentabilitet øges. Nøglerne til en højt ydende organisation at skabe et inspirerende miljø og personligt bliver en ekstraordinær leder. Vi kan skabe et inspirerende miljø ved at vedtage effektive ledelse filosofier og præcisere et formål, Mission og værdier. Vi kan personligt blive en mere effektiv leder af honing og effektive mennesker færdigheder. Bliv en leder, der inspirerer den bedste indsats i andre.